Curs online de tècniques de redacció LF (avançat)
Destinataris
- Persones que hagin realitzat un curs de tècniques de redacció LF.
- Professionals que en el seu entorn de treball redactin textos informatius, divulgatius o narratius.
Objectius
- Aprofundir en els conceptes de LF i llenguatge planer.
- Analitzar i valorar la llegibilitat i comprensibilitat de diferents documents.
- Practicar l'aplicació de pautes LF a diferents gèneres.
- Projecte final: els participants faran una proposta de creació/adaptació d'un text a les pautes LF.
Metodologia
El curs es portarà a terme a través de la plataforma d'aprenentatge virtual Moodle. Aquesta plataforma permetrà als participants:
- Descarregar els materials del curs .
- Realitzar les activitats programades .
- Comunicar-se amb l'equip docent i amb la resta de companys.
Requeriments tècnics
Els participants han de disposar d'un ordinador amb accès a Internet.
Equip docent
Eugènia Salvador, codirectora de l'Associació Lectura Fàcil (ALF). Tutora de treballs de fi de carrera de la llicenciatura de Filologia Catalana (UOC). Coordina i supervisa les adaptacions a Lectura Fàcil de distintes editorials i institucions.
Ana Crespo, llicenciada en Periodisme i en Traducció i Interpretació. Professora de espanyol en diferents departaments de la Universitat de Glasgow i de la Universitat de Strathclyde, al Regne Unit (2007-2011). Col·labora amb l'ALF en l'adaptació de textos a Lectura Fàcil. Fa classes d'alfabetització a la xarxa d'entitats Apropem-nos de Barcelona.
Certificat
Els participants que realitzin el projecte final rebran un certificat d'aprofitament.
*Perquè el curs es porti a terme cal que es matriculi un mínim de 15 persones.

